Zajęcia edukacyjne na terenie elektrowni słonecznej w Jemielnie

W dniach 21—21 września 2018 roku przeprowadziliśmy w miejscowości Jemielno działania społeczno-edukacyjne związane z projektem Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy 1 MW w miejscowości Jemielno. Działania obejmowały spotkanie dla mieszkańców gminy Jemielno oraz zajęcia edukacyjne dla dzieci ze Szkoły Podstawowej w Jemielnie.

Zajęcia edukacyjne przeprowadzone w Szkole Podstawowej w Jemielnie składały się z zajęć prowadzonych na terenie szkoły oraz wycieczki na teren elektrowni. Zajęcia zostały przeprowadzone 21 września, wzięły w nich udział klasy 1—3. Dla wygody prowadzących oraz aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa na terenie elektrowni, uczniowie zostali podzieleni na dwie mniejsze grupy: pierwszą grupę stanowiły klasy 2 oraz 3, drugą grupę stanowiła klasa 1.

Rysunek 1: Zajęcia dotyczące segregacji odpadów

Zajęcia dla pierwszej grupy rozpoczęły się o godzinie 8:00. W pierwszej godzinie lekcyjnej przeprowadzono zajęcia dotyczące segregacji śmieci (według załączonego scenariusza zajęć). W trakcie zajęć wyświetlono film edukacyjny. W drugiej godzinie lekcyjnej dzieci odwiedziły teren elektrowni słonecznej, towarzyszyły im opiekunowie oraz dyrektor szkoły. Podczas zwiedzania terenu elektrowni uczniowie mogli dowiedzieć się, w jaki sposób mogą oszczędzać energię elektryczną. Wykorzystano w tym celu plakat edukacyjny o wymiarach 200 × 145 cm dotyczący tematyki oszczędzania energii, przygotowany przez Fundację na Rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa, który zainstalował inwestor.

Rysunek 2: Wizyta na terenie inwestycji

Uczniowie uczestniczący w spotkaniu mogli zobaczyć — na zainstalowanym ekranie LED — jaka jest bieżąca produkcja energii elektrycznej oraz jakiej emisji CO2 uniknięto dzięki funkcjonowaniu elektrowni. Informacje o rocznej produkcji, unikniętej emisji oraz o tym, ile węgla nie spalono dzięki funkcjonowaniu elektrowni zamieszczono również na tablicy edukacyjnej zainstalowanej na bramie wjazdowej. W trakcie zajęć uczniom wyświetlono również krótki film edukacyjny dotyczący oszczędzania energii oraz rozdano im ulotki edukacyjne dotyczące odnawialnych źródeł energii. Na rzecz szkoły inwestor przekazał gry edukacyjne o tematyce ekologicznej.

Rysunek 3: Wizyta na terenie inwestycji

Takie same zajęcia przeprowadzono dla drugiej grupy uczniów, czyli klasy pierwszej. Również oni zwiedzili teren elektrowni (w trakcie czwartej godziny lekcyjnej). Uczniom towarzyszył opiekun. Przeprowadzono krótkie zajęcia dotyczące oszczędzania energii elektrycznej, takie same jak w przypadku pierwszej grupy. Uczniom zostały rozdane ulotki edukacyjne dotyczące odnawialnych źródeł energii.

Materiały

← Powrót do listy artykułów